Facebook pragnie być jak telewizja. Oto plan Marka Zuckerberga

🕓 28.07.2019
📂 Media
👁 223
🗨
Facebook tworzy telewizję

Facebook w tym roku mocno postawił na rozwój internetowe. Dotąd skupiał się w transmisjach prowadzonych przez internautów, teraz szykuje specjalne obszar, gdzie znajdzie się całkowity kontent wideo. A Mark Zuckerberg przyszłość widzi w produkcjach telewizyjnych.

O nowej strategii Facebooka opowiedział Business Insiderowi jeden spośród menadżerów wysokiego szczebla w tej firmie - Ricky Van Veen. Ujawnił pan, że Facebook jest zainteresowany zakupieniem licencji na pokazywanie w swoim serwisie wytwórczości fabularnych, dokumentalnych czy zawartości sportowych. Facebook właśnie zaczął rozmowy w sprawie ich pozyskania z wieloma partnerami medialnymi.

Specjalne miejsce dla treści wideo

Zakupione zawartości będą dostępne w osobliwej zakładce dedykowanej wideo. Wydaje się być ona już testowana u niektórych użytkowników aplikacji mobilnej Facebooka w USA. Po włączeniu aplikacji zobaczyć mogą dodatkowy przycisk po dolnym menu. Pozwala on na przejście do nowej zakładki. Korzystający mogą znaleźć tam materiały wideo udostępniane w serwisie na pełnym świecie, w tym filmiki od swoich znajomych.

Foto: Business Insider/Facebook / materiały prasowe Przycisk umożliwiający uruchomienie nowej zakładki spośród treściami wideo

Analitycy firmy Morgan Stanley napisali w ostatnim czasie, że wprowadzenie zakładki dedykowanej treściom wideo w aplikacji to krok, który umożliwi Facebookowi zwiększyć swój wkład w rynku reklamy telewizyjnej. Dlaczego? Twierdzą, że reklamodawcy nie chcą wydawać gotówki na reklamę wideo dzięki Facebooku, bo filmiki do kupienia w serwisie są rozproszone w różnych miejscach (pojawiają się w różnych gatunkach postów). Powstanie specjalnej strony poboczne rozwiąże ten problem.

Facebook znów podąża śladem Snapchata

Pozyskanie licencji na surowce wideo przez Facebooka wydaje się podobnym ruchem, jakim było płacenie przez firmę celebrytom i serwisom internetowym (w tym Business Insiderowi) za nadawanie w serwisie transmisji. Nowy pomysł firmy Marka Zuckerberga przypomina strategię Snapchata, który stworzył w sekcji Discover miejsce, gdzie dostępne są treści wideo od takich partnerów medialnych jak BuzzFeed czy Vice.

Kupowanie treści telewizyjnych nie wydaje się jedynym sposobem, w jaki Facebook chce zwiększyć suma unikalnych produkcji wideo wyświetlających się w news feedach jego użytkowników. Business Insider informował ostatnio, że Nasza klasa pracuje nad nową funkcją pod nazwą "Kolekcje". Pozostaną w niej zgrupowane unikatowe treści od wydawców śledzonych przez użytkowników.

Tagi: telewizja facebook Mark Zuckerberg reklama Komentując korzystasz spośród narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku są pod spodem adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker ryzykuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Wydawca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Instytucji finansowej i kilkunastu pracowników. Idzie o aferę GetBack

Notowanie

Autor: JoyceBabu
Związane z
Media
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Grecja. Drony w walce z oszustwami podatkowymi  Ze świata
Unijny liderzy i maruderzy w walce z oszustwami na VAT. Jak wypadła Polska? Ateny zakończyły program pomocowy. Grecy dalecy od świętowania Pierwsza taka wyspa w regionie. Władze stawiają na "zielone…...
GDDKiA podała nowe terminy tworzenia ofert na pięć odcinków A1
Szybciej na Pomorzu Zachodnim. Pierwsze samochody pojechały świeżą trasą Duży ruch przy autosalonach. Te marki wybierano najczęściej Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Wydaje się propozycja ministerstwa GDDKiA zrywa umowy z Włochami.…...
Garri Kasparow o sztucznej mądrości i prywatności danych
Mija dwadzieścia lat odkąd Garri Kasparow, arcymistrz szachowy, przegrał walka z komputerem Deep Blue. Przez te lata sztuczna inteligencja odnosiła kolejne sukcesy, zwłaszcza w ostatnim okresie. Zdaniem Kasparowa, jeśli rozchodzi o dziedzinę…...
Baltic Pipe - niezależność od gazu z Rosji dzięki Danii
Dania być może pomóc Polsce uzyskać niezależność od gazu z Rosji - taki przynajmniej wydaje się zamysł rządu. Do tej pory Duńczycy prędzej nie robili z Polakami interesów, ale właśnie…...
Nie znaleziono